Spring naar content

Telefonisch incasseren en debiteurenbeheer

Incasseren met oog voor de klantrelatie

Verbeter je team en ontwikkel jezelf bij Coach+Result.

Contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Introductie

Als je klanten belt met betrekking tot achterstallige betalingen of voor het maken van betalingsafspraken, krijg je doorgaans te maken met weerstand en onvrede. Hoe effectief zijn jouw telefonische incassogesprekken? Kom je snel tot het gewenste resultaat: de betaling? Hoe ga jij om met weerstand? Is op deze punten nog verbetering mogelijk, dan is de cursus debiteurenbeheer en telefonisch incasseren iets voor jou.

Result

Het resultaat van de training debiteurenbeheer en telefonisch incasseren? Je voert efficiënte en effectieve inkomende en uitgaande incassogesprekken en hebt daarbij oog voor de relatie met de klant. Je behaalt snel het gewenste resultaat, een betaling of betalingsafspraak, doordat jij je gesprekken opbouwt volgens een gespreksstructuur. Ondanks de negatieve aard van het gesprek, creëer jij de juiste sfeer door middel van spiegelen en een klantvriendelijke houding. Jij gaat op de juiste manier om met weerstand en ongenoegen van klanten. En je krijgt commitment op betalingen/betalingsregelingen.

Voor wie?

Voor iedere professional die inkomende en uitgaande gesprekken voert met klanten, met betrekking tot achterstallige betalingen en/of betalingsregelingen.

Wat ga je leren?

Een structuur aanbrengen in het incassogesprek
Efficiënter werken door het leiden en sturen van het gesprek
Het doel van het gesprek is altijd het innen van de betaling
Vooroordelen en belemmeringen ten aanzien van telefonisch
incasseren wegnemen
Vragen, luisteren en interpreteren
Overtuigingskracht en doortastendheid
Commitment krijgen op betaling van de achterstallige betaling
Verkoop- en afsluittechnieken inzetten om resultaat te boeken
Omgaan met weerstanden (redenen om niet te betalen)
Hoe een win-win situatie bereiken

Hoe wij werken

Ervaringen

Benieuwd naar incompany mogelijkheden?

Concrete verandering realiseren in de praktijk, dat is waar het om gaat! Onze maatwerktrajecten zorgen voor een blijvende verbetering in jouw organisatie of team door het inzetten van de juiste mix van training en coaching, gevolgd door een proces van interne verankering.