Klant- en servicegericht telefoneren
Maximaal rendement uit servicegesprekken
Verbeter je team en ontwikkel jezelf bij Coach+Result.
Introductie
Als jij de telefoon aanneemt, ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en relaties. Jij hebt dan ook een groot aandeel in hoe klanten de service beleven. Hoe verlopen jouw inkomende telefoongesprekken? Doe jij er alles aan om klanten zo goed mogelijk te helpen en streef je daarbij first-time-fix? Verbind je op de juiste manier door en hoe ga je om met klachten en irritaties? Met deze telefoontraining ontwikkel je jouw communicatieve vaardigheden en verbeter je de kwaliteit van jouw klantcontact!
Result
Het is de toon die het liedje maakt! Jij maakt direct een goede indruk bij het aannemen van de telefoon. Je bent enthousiast, hanteert de juiste telefoonetiquette en spiegelt je goed aan de klant. Hierdoor ben je een prettige gesprekspartner voor ieder klanttype. Jij brengt structuur aan in je gesprekken, hierdoor verlopen ze efficiënt en behaal je snel het gewenste resultaat. Ook ga je op de juiste manier om met irritaties en ongenoegen van klanten.
Voor wie?
Voor iedere professional die inkomende telefoongesprekken voert met een dienstverlenend karakter.
Wat ga je leren?
Het belang van een goede voorbereiding
Efficiënter werken door het leiden en sturen van het gesprek
Een telefoongesprek gestructureerd opbouwen
Uniformiteit en representativiteit uitstralen door het toepassen van telefoonetiquette
Een klantgerichte houding aan de telefoon: bewustwording van de juiste, behulpzame instelling
Maximaal effect bereiken met goed stemgebruik
Klant- en servicegericht woordgebruik hanteren
Een goede sfeer creëren en de juiste ‘toon’ zetten door spiegelgedrag
De juiste vragen stellen op het juiste moment
Actief en doelgericht luisteren
Omgaan met verschillende klanttypen
Professioneel omgaan met irritatie en ongenoegen
Hoe wij werken
Bij Coach+Result ligt de focus op het resultaat. Wij trainen in kleine groepen hierdoor, is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht. Onze trainingen worden afgestemd op de praktijksituatie en persoonlijke leerdoelen van onze deelnemers. Wij gaan voor lachend leren. Hiermee garanderen wij resultaat!
Voorbereiding deelnemers
Voorafgaand aan de training ontvangt iedere deelnemer een persoonlijk intakeformulier waarop hij/zij de trainer-coach input kan geven voor het afstemmen van de training op de eigen praktijksituatie en persoonlijke leerdoelen.
Training
De eendaagse training ‘Klant- en servicdgericht Telefoneren’ van Coach+Result kent een intensief programma. Wij vragen cursisten, het geleerde direct te toetsen in de praktijk. Het trainingsprogramma kenmerkt zich onder andere door: focus op resultaat en interactie
met behulp van diverse leervormen zoals rollenspellen.
Begeleiding
Gedurende een consultatieperiode van twee maanden kunnen deelnemers telefonisch contact opnemen met de trainer-coach voor het beantwoorden van vragen en begeleiding. Daarnaast krijgen cursisten voor de periode van één jaar toegang tot onze online
leeromgeving. Hierin kunnen zij onder andere theorie, filmpjes, oefeningen en ondersteunende tips terugvinden.
Ervaringen
Benieuwd naar incompany mogelijkheden?
Concrete verandering realiseren in de praktijk, dat is waar het om gaat! Onze maatwerktrajecten zorgen voor een blijvende verbetering in jouw organisatie of team door het inzetten van de juiste mix van training en coaching, gevolgd door een proces van interne verankering.