Home > Verbeter je team > Telefonisch incasseren en debiteurenbeheer

Telefonisch incasseren en debiteurenbeheer

Bij telefonisch incasseren komt doorgaans veel weerstand en onvrede kijken. Is jouw team verantwoordelijk voor inkomende en uitgaande gesprekken met betrekking tot achterstallige betalingen en het maken van betalingsafspraken? Hoe effectief zijn de incassogesprekken van je medewerkers? Komen zij snel tot het gewenste resultaat: de betaling? Hoe gaan zij om met weerstand? Vaak liggen hier kansen voor verbetering. Hiervoor biedt Coach+Result de training telefonisch incasseren en debiteurenbeheer’ aan. De cursus telefonisch incasseren en debiteurenbeheer is één van de cursussen die gericht is op klantbeleving. In deze cursus leren de medewerkers efficiënter en effectiever telefonisch te incasseren en komen zij sneller tot het maken van betalingsafspraken.

Wat levert het op?

Medewerkers voeren na deze cursus efficiënte en effectieve inkomende en uitgaande incassogesprekken en hebben daarbij oog voor de relatie met de klant. Zij behalen snel resultaat, een betaling of betalingsafspraak, doordat zij hun gesprekken opbouwen volgens een gespreksstructuur. Ondanks de negatieve aard van het gesprek, creëren zij de juiste sfeer door middel van spiegelen en een klantvriendelijke houding. Ook gaan zij op de juiste manier om met weerstand en ongenoegen van klanten. Daarnaast ontwikkelen zij commitment op de betaling/betalingsregeling.

Voor wie?

Onze cursus debiteurenbeheer en telefonisch incasseren is geschikt voor professionals die inkomende en/of uitgaande telefoongesprekken voeren met betrekking tot openstaande betalingen van klanten en deze met succes willen afhandelen. Dit betreft onder andere: medewerkers binnendienst, accountmanagers, administratief medewerkers, incasso medewerkers, medewerkers debiteurenbeheer, medewerkers financiële administratie.

Meer weten?

Zoek je een training om de communicatieve vaardigheden van jouw medewerkers te ontwikkelen, zodat zij efficiëntere en effectievere incassogesprekken kunnen voeren? Dan is de cursus telefonisch incasseren en debiteurenbeheer passend voor jouw team! Wil je meer informatie over het trainingsprogramma of één van de andere trainingsprogramma’s ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Neem voor deze training contact op met onze binnendienst

Stuur door

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kenmerken.

  • Voorbereiden van incassogesprekken
  • Inkomende en uitgaande incassogesprekken opbouwen volgens een structuur
  • Creëren van de juiste sfeer in gesprekken
  • Omgaan met weerstand en ongenoegen
  • Commitment krijgen op betalingen en betalingsafspraken

Contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Terugbelverzoek

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang de brochure van deze training

Brochure download training

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ook interessant voor je team:

Coaching

Lees meer

Acquisitie en Relatiebeheer

Lees meer

Time management

Lees meer