Home > Verbeter je team > Cursus klant- en servicegericht telefoneren

Cursus klant- en servicegericht telefoneren

Medewerkers die de telefoon aannemen, zijn het eerste aanspreekpunt voor klanten en relaties. Zij hebben een groot aandeel in hoe klanten de service beleven, een service- en klantgerichte houding is dan ook belangrijk. Hoe verlopen de inkomende service gesprekken van jouw medewerkers? Doen zij er alles aan om klanten zo goed mogelijk te helpen en streven zij daarbij naar first-time-fix? Verbinden ze op de juiste manier door en hoe gaan zij om met klachten en irritaties? In veel gevallen is hier nog verbetering en ontwikkeling mogelijk. Met de telefoontraining van Coach+Result worden de communicatieve vaardigheden van jouw team en de kwaliteit van het klantcontact verbeterd. Wil je de klantbeleving op nog meer punten verbeteren? Kijk dan ook eens naar onze andere cursussen voor klantbeleving.

Wat levert het op?

Het is de toon die het liedje maakt! Na de cursus klant- en servicegericht telefoneren maken de medewerkers direct een goede indruk bij het aannemen van de telefoon. Zij zijn enthousiast, hanteren de juiste telefoonetiquette en spiegelen zich goed aan de klant. De gesprekken verlopen hierdoor efficiënt en worden door ieder klanttype als prettig ervaren. Na de telefoontraining is de werkwijze uniform, verlopen gesprekken efficiënt en wordt het gewenste resultaat snel behaald. Medewerkers leren bovendien wat de juiste manier is om met irritaties en ongenoegen van klanten om te gaan.

Voor wie?

De medewerkers die de telefoon aannemen zijn het visitekaartje voor de organisatie. De cursus service- en klantgericht telefoneren is dan ook geschikt voor alle professionals die inkomende zakelijke gesprekken voeren met klanten en relaties. Zij leren om elk telefonisch contact optimaal te benutten. De telefoontraining is onder andere bedoeld voor: baliemedewerkers, receptionisten, secretaressen, assistenten, klantenservice/customer service medewerkers, medewerkers binnendienst, administratief medewerkers en adviseurs.

Meer weten?

Wil je de communicatieve vaardigheden van jouw medewerkers verbeteren, zodat dit bijdraagt aan een betere klantbeleving? Zoek dan niet verder! De cursus service- en klantgericht telefoneren is de cursus die je zoekt! Wil je meer informatie over de cursus of één van de andere trainingsprogramma’s ontvangen? Neem dan contact met ons op voor een persoonlijk advies.

Neem voor deze training contact op met onze binnendienst

Stuur door

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kenmerken.

  • Uniforme uitstraling door de juiste telefoonetiquette
  • Een klantgerichte houding
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Op de juiste wijze doorverbinden
  • Omgaan met irritaties en ongenoegen

Contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Terugbelverzoek

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang de brochure van deze training

Brochure download training

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ook interessant voor je team:

Coaching

Lees meer

Acquisitie en Relatiebeheer

Lees meer

Time management

Lees meer