Telefonisch incasseren en debiteurenbeheer
In het kort
Als je klanten belt met betrekking tot achterstallige betalingen of voor het maken van betalingsafspraken, krijg je doorgaans te maken met weerstand en onvrede. Hoe effectief zijn jouw telefonische incassogesprekken? Kom je snel tot het gewenste resultaat: de betaling? Hoe ga jij om met weerstand? Is op deze punten nog verbetering mogelijk, dan is de cursus debiteurenbeheer en telefonisch incasseren iets voor jou.
Result
Het resultaat van de training debiteurenbeheer en telefonisch incasseren? Je voert efficiënte en effectieve inkomende en uitgaande incassogesprekken en hebt daarbij oog voor de relatie met de klant. Je behaalt snel het gewenste resultaat, een betaling of betalingsafspraak, doordat jij je gesprekken opbouwt volgens een gespreksstructuur. Ondanks de negatieve aard van het gesprek, creëer jij de juiste sfeer door middel van spiegelen en een klantvriendelijke houding. Jij gaat op de juiste manier om met weerstand en ongenoegen van klanten. En je krijgt commitment op betalingen/betalingsregelingen.
Voor iedere professional die inkomende en uitgaande gesprekken voert met klanten, met betrekking tot achterstallige betalingen en/of betalingsregelingen.
Hoe wij werken
Wat ga je leren?
De structuur van inkomende en uitgaande incassogesprekken
Creëren van de juiste sfeer in gesprekken
Omgaan met weerstand
Gebruik van verkoop- en afsluittechnieken
Commitment krijgen op betalingsafspraken
Investering
Eendaagse training debiteurenbeheer en telefonisch incasseren à € 545,00 excl. BTW incl. lesmaterialen per persoon (exclusief € 38,00 p.p. arrangementskosten).
Let's go?
Kenmerken.
- Eendaagse training debiteurenbeheer en telefonisch incasseren
- Trainen in kleine groepjes (max. 6 deelnemers)
- Persoonlijke aandacht
- Praktijkgerichte voorbeelden
- Ervaren trainer/coach
- Persoonlijke online leeromgeving (één jaar toegang)
- Studiebelasting i.v.m. voorbereiding online leeromgeving ca. 1 uur
- Vooropleiding n.v.t.
- Werk- en denkniveau MBO+
Ook interessant voor jou:
Hospitality
Hoe maak je van een klant een fan? Wat kan jij doen om de relatie nu- en op…
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag
Heb je te maken met agressie in je werkomgeving? Wil je concrete handvatten hoe om te gaan met…
Stijlflexibel communiceren (DISC)
Wil je graag meer inzicht in jouw gedragsstijl? Ben je meer extravert of introvert? Ben je een denker…