Omgaan met grensoverschrijdend gedrag
In het kort
Heb je te maken met agressie in je werkomgeving? Wil je concrete handvatten hoe om te gaan met grensoverschrijdend gedrag? Wil je voorkomen dat spanning te hoog oploopt in jouw klantrelaties? Wil je leren wanneer en hoe in te grijpen in onvoorspelbare werksituaties? Of wil jij je collega of je team ondersteunen bij het omgaan met agressie op de werkplek?
Result
In deze training ontvang je handvatten om doeltreffender om te gaan met grensoverschrijdend gedrag in klantcontact. Je leert verschillende vormen van grensoverschrijdend gedrag te herkennen en weten wanneer en hoe in te grijpen. Door het eigen maken van diverse impactvolle vaardigheden kun jij zelfstandig of samen met een collega effectief de-escaleren. Je gaat zelfverzekerder en gepast om met grensoverschrijdend gedrag.
Voor iedereen die in meer of mindere mate te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer en hier bewuster en gemakkelijker mee wil omgaan.
Hoe wij werken
Wat ga je leren?
Wat is agressie/grensoverschrijdend gedrag?
Hoe herken je spanning bij de ander en bij jezelf?
De dynamiek van spanningsopbouw in de klantrelatie
Het onderscheiden van de 3 hoofdtypen van beïnvloedbare agressie
Het herkennen van niet beïnvloedbare vormen van agressie
Weten wanneer je ingrijpt
Zelf in controle blijven bij agressie
Praktische tools om te de-escaleren
Aanpak per type agressie
Veilig werken in praktijk
Investering
De training timemanagement bestaat uit een eendaagse training à € 545,00 excl. BTW incl. lesmaterialen per persoon
(exclusief € 38,00 p.p. arrangementskosten)
Let's go?
Kenmerken.
- Eendaagse training omgaan met grensoverschrijdend gedrag
- Trainen in kleine groepjes (max. 6 deelnemers)
- Persoonlijke aandacht
- Praktijkgerichte voorbeelden
- Ervaren trainer/coach
- Persoonlijke online leeromgeving (één jaar toegang)
- Studiebelasting i.v.m. voorbereiding online leeromgeving ca. 1 uur
- Vooropleiding n.v.t.
- Werk- en denkniveau MBO+
Ook interessant voor jou:
Hospitality
Hoe maak je van een klant een fan? Wat kan jij doen om de relatie nu- en op…
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag
Heb je te maken met agressie in je werkomgeving? Wil je concrete handvatten hoe om te gaan met…
Stijlflexibel communiceren (DISC)
Wil je graag meer inzicht in jouw gedragsstijl? Ben je meer extravert of introvert? Ben je een denker…