Klant- en servicegericht telefoneren
In het kort
Als jij de telefoon aanneemt, ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en relaties. Jij hebt dan ook een groot aandeel in hoe klanten de service beleven. Hoe verlopen jouw inkomende telefoongesprekken? Doe jij er alles aan om klanten zo goed mogelijk te helpen en streef je daarbij first-time-fix? Verbind je op de juiste manier door en hoe ga je om met klachten en irritaties? Met deze telefoontraining ontwikkel je jouw communicatieve vaardigheden en verbeter je de kwaliteit van jouw klantcontact!
Result
Het is de toon die het liedje maakt! Jij maakt direct een goede indruk bij het aannemen van de telefoon. Je bent enthousiast, hanteert de juiste telefoonetiquette en spiegelt je goed aan de klant. Hierdoor ben je een prettige gesprekspartner voor ieder klanttype. Jij brengt structuur aan in je gesprekken, hierdoor verlopen ze efficiënt en behaal je snel het gewenste resultaat. Ook ga je op de juiste manier om met irritaties en ongenoegen van klanten.
Voor iedere professional die inkomende telefoongesprekken voert met een dienstverlenend karakter.
Hoe wij werken
Wat ga je leren?
Gesprekken leiden en sturen
Een klant- en servicegerichte houding
Telefoon-etiquette
Omgaan met irritaties en ongenoegen
Proactief inspelen op commerciële kansen
Maximaal effect bereiken met goed stemgebruik
Klant- en servicegericht woordgebruik hanteren
Actief en doelgericht luisteren
Investering
Eendaagse training klant- en servicegericht telefoneren à € 545,00excl. BTW incl. lesmaterialen per persoon (exclusief € 38,00 p.p. arrangementskosten).
Let's go?
Kenmerken.
- Eendaagse training
- Trainen in kleine groepjes (max. 6 deelnemers)
- Persoonlijke aandacht
- Praktijkgerichte voorbeelden
- Ervaren trainer/coach
- Persoonlijke online leeromgeving (één jaar toegang)
- Studiebelasting i.v.m. voorbereiding online leeromgeving ca. 1 uur
- Vooropleiding n.v.t.
- Werk- en denkniveau MBO/HBO+
Hospitality
Hoe maak je van een klant een fan? Wat kan jij doen om de relatie nu- en op…
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag
Heb je te maken met agressie in je werkomgeving? Wil je concrete handvatten hoe om te gaan met…
Stijlflexibel communiceren (DISC)
Wil je graag meer inzicht in jouw gedragsstijl? Ben je meer extravert of introvert? Ben je een denker…