Spring naar content

Home > Actueel > Concurreren met een optimale klantbeleving

Concurreren met een optimale klantbeleving

Steeds meer organisaties zien klantbeleving als concurrentiestrategie en streven daarmee naar een optimale klantbeleving. Waar voorheen het onderscheid werd gemaakt op basis van prijs, product of dienst, wordt nu het neerzetten van een optimale klantbeleving gezien als dé manier om je te onderscheiden van de rest. Hoe gaat dat in zijn werk?

Wat is klantbeleving?

De belangrijkste vraag is natuurlijk: Wat is klantbeleving? Klantbeleving is de perceptie ofde beleving die klanten hebben bij hun interacties met je organisatie. Wat vinden de klanten van je product of dienst en hoe kijken zij aan tegen je organisatie? De adviesorganisatie KPMG Nunwood heeft 6 pijlers ontwikkeld die aan klantbeleving ten grondslag liggen, namelijk: personalisatie, integriteit, verwachtingen, resolutie, tijd & inspanning en empathie. Deze pijlers zijn volgens Customer Talk de universele bouwstenen voor excellente klantervaringen. Klantbeleving heeft betrekking op alle mogelijke interacties die de klant heeft met je organisatie. Denk bijvoorbeeld aan de ontvangst van klanten, de klachtenafhandeling, reclame uitingen, verkoopgesprekken, e-mails, de online benadering van klanten en aanname van de telefoon. Wanneer je streeft naar een optimale klantbeleving, let er dan op dat je rekening houdt met alle mogelijke interacties.

Optimale klantbeleving creëren

Hoe creëer je een optimale klantbeleving? Wij kunnen je hierbij helpen! Wij bieden verschillende trainingen en coachingsprogramma’s  aan op het gebied van klantbeleving. Onze trainingen en coachingsprogramma’s hebben betrekking op telefonisch, face-to-face en/of online klantcontact en zijn gericht op het verhogen van de klantbeleving en het vergroten van de commerciële slagkracht. De trainingen die we aanbieden zijn:

Verbeter jezelf of je team

Bij Coach+Result kun je je eigen vaardigheden rondom klantbeleving verbeteren met behulp van onze open trainingen. Daarnaast bieden wij ook maatwerk ontwikkelingstrajecten voor organisaties of teams. Ben je benieuwd hoe wij kunnen helpen bij het creëren van een optimale klantbeleving? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!

Let's go?

Contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Algemene Brochure Coach+Result

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stuur door

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.